Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Singapur’da tanıtım kampanyasını sürdürüyor
Ege Bölgesi’nin gıda ihracatında lider, su ürünleri ve hayvansal ürünler sektöründe Türkiye ihracatında ilk sırada yer alan Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği, ihracatta yeni rekorlar kırmak için 2023 yılında da agresif tanıtım kampanyasını sürdürüyor . Sektör, Singapur üzerinden hedef pazarları olan Uzak Doğu ve Güneydoğu Asya’da büyümeyi hedefliyor.
Geçtiğimiz hafta Kenya’da Türk deniz ürünleri ve hayvansal ürünlerin tanıtımını yapan Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği’nin bu haftaki durağı, dünyanın en güçlü transit ticaret merkezlerinden biri olan ve yaklaşık 500 milyon nüfusa sahip Güneydoğu Asya Ülkeleri Birliği oldu. Singapur ASEAN’ın kurucu ülkeleri arasındaydı. Türkiye Su Ürünleri ve Hayvansal Ürünler, 11-13 Eylül tarihleri arasında Singapur’da düzenlenen Seafood Expo Asia Fuarı’na katılarak, levrek, çipura, somon, kaya levreği, füme alabalık, süt ürünleri ve sektörün faaliyet alanına giren diğer ürünlerin tanıtımını yaptıklarını belirtti. İhracatı artırmaya yönelik faaliyetler. İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan, Singapur’un çoğunluğu Çin’den olmak üzere yılda 1,3 milyar dolar değerinde su ürünü ithalatı yaptığını, Türkiye olarak bu ithalattan 50 milyon dolarlık pay almayı hedeflediklerini söyledi. bu ithalat. Su ürünleri ve hayvansal ürünleri tanıtma, ürünler hakkında bilgi verme fırsatı bulduklarını belirtti.
Singapur’un dünyanın en önemli reexport (transit ticaret) merkezlerinden biri olduğunu kaydeden Kızıltan, “Singapur, yaklaşık 6 milyon nüfuslu küçük bir ülke gibi görünse de açık bir ekonomiye sahip ve yıllık dış ticaret hacmine ulaşıyor. 800 milyar dolarlık hacim. Singapur’un bu özelliğinden yararlanmak istiyoruz. Singapur, Dünya Bankası’nın ‘İş Yapma Kolaylığı Endeksi’nde 2. sırada yer alıyor. Hukukun üstünlüğünün güçlü olduğu ve etkin bir düzenleme sistemine sahip bir pazar. İhracatçılar gönül rahatlığıyla ticaret yapabilir. 10 ülkenin üye olduğu yaklaşık 500 milyon nüfusa sahip. Dünyanın en güçlü birliklerinden biri olan Güneydoğu Asya Ülkeleri Birliği’nin (ASEAN) kurucu ülkeleri arasında yer alıyor. Bu özellikleriyle Singapur büyümek istediğimiz ülkeler arasında ön plana çıkıyor” dedi.
Türkiye, Singapur’a 2022’de 800 milyon dolar ihracat, 473 milyon dolar ithalat yaptı
11-13 Eylül tarihleri arasında Singapur’da düzenlenen Seafood Expo Asia Fuarı’na Türkiye’den 4 firma katılırken, Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği’ne, Türkiye Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Sektör Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan da katıldı. Dernekler. ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyeleri Mesut Ergül ve Keskin Keskinoğlu. Fuara 40 ülkeden 300’ün üzerinde firma katıldı. Türkiye’nin Singapur Büyükelçisi Mehmet Burçin Gönenli ve Ticaret Müşaviri Mihriban Esin Arslan, fuarda Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği ile Türk firmalarını ziyaret ederek, Singapur hakkındaki bilgi ve deneyimlerini Türk ihracatçılarıyla paylaştı. – İZMİR