Ekonomi

AHBİB Başkanı Memiş: Türk Bulgurunu Rusya’da tanıtacağız

Yılın 7’nci ayında en çok bakliyat, pastacılık ürünleri, şeker ve şeker mamulleri ihraç ettikle­rini belirten Başkan Veysel Me­miş, bu dönemde ihracat hacminde en güçlü ivmelenmeyi Şili, Malta, Tanzanya ve Küba pazarlarında ya­kaladıklarını, bu ülkelerde 4 haneli artışlara imza attıklarını söyledi.

“Türk bulgurunu TGİ markasıyla tanıtacağız”

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Hububat Bakliyat Yağlı To­humlar ve Mamulleri Sektörü’nün yürüttüğü tanıtım çalışmalarına AHBİB olarak Bulgur Tanıtım Pro­jesi ile destek verdiklerini kayde­den Başkan Veysel Memiş, Anado­lu’nun eşsiz lezzetini Türkiye Gı­da İhracatçıları (TGİ) markasıyla tüm dünyaya tanıtacaklarını du­yurdu.

Ticaret Bakanlığı’nın onay­ladığı Bulgur Tanıtım Projesi’ni Güneydoğu Anadolu İhracatçı Bir­likleri (GAİB) ve Karadeniz İhra­catçı Birlikleri (KİB) iş birliğinde Turquality Tanıtım Projesi olarak yürüteceklerini belirten Başkan Veysel Memiş, “Doğal, organik ve sağlıklı ürünü vurgulayan içerikler üreterek Bulgurlu Anadolu lezzet­lerini tüm hedef ülkeler ve dünyaya tanıtacağız.

Bir yıl sürecek proje­mizde hedef pazar olarak belirle­diğimiz Rusya’da etkin tanıtımlar yapacağız. Projemizin ilk etabında Rusya’dan gelen bir ekiple, Mersin ve Mardin’de tanıtım filmleri çek­tik. ‘TurkishBulgur’ adıyla Rusça olarak web sitemizi ve sosyal med­ya hesaplarımızı yayına aldık.

Diji­tal kampanyalar ve çeşitlik aktivi­telerle genişleteceğimiz projemi­zi tadım etkinlikleri ve televizyon programları ile zenginleştireceğiz. Besin değerleriyle geleceğin bes­lenme kültüründe önemli bir yer tutacağına inandığımız bu ürünü­müz adına Dünya Bulgur Günü ilan edilmesi için de çalışmalar yürütü­yoruz” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu